تغییرات برودکست و رسانه

با تغییر ذائقه مخاطبان و انتقال سریع میزبانِ بیننده‌ها از تلویزیون به دستگاه‌های دیجیتال، حیات برودکست و ارتباط آن با دنیای دیجیتال امری چالش‌برانگیز شده است؛ از طرفی دیگر، قدم برداشتن همگام با بیننده‌ها امری ضروری برای بقای یک رسانه است. با اینکه برنامه‌های پخش تلویزیونی هنوز هم به حیات خود ادامه می‌دهد و سرعت در حال تکامل هستند، باید راهی برای هماهنگی با دنیای مخاطبان هر دو رسانه یافت.

دگرگونی برودکست Broadcast و ورود به دنیای برودبند Broadband یعنی پوسته‌اندازی از خدمت به مخاطبان تلویزیون و پیش رفتن برای خدمت‌رسانی به مخاطبان برودبند فارغ از موقعیت مکانی بیننده و مخاطب، یعنی پیشگامی از مبدا پخش‌کننده تلویزیونی به مقصد پخش‌کننده‌های فراگیرتر.

پخش تلویزیونی در آینده

بر اساس گزارشeMarketer، پیش‌بینی شده مدت‌زمانی که مخاطبان به تماشای تلویزیون اختصاص می‌دهند، در سال 2023 هم به روند کاهشی خود ادامه خواهد داد. در سال 2021، میانگین زمان تماشای تلویزیون‌های برودکست خانگی 3 ساعت و 17 دقیقه بود که تخمین زده می شود در سال 2023 به حدود 2 ساعت و 51 دقیقه کاهش یابد.

با توجه به گزارش‌های MarketingCharts، داده‌های ماه مه سال 2021 نشان می‌دهد که بیننده‌های برنامه تلویزیونی پرمخاطب نیلسن Nielsen shows بیشتر از طریق سیستم‌های اینترنتی برودبند به تماشای این برنامه می‌نشینند تا گیرنده‌های تلویزیونی خانگی.

در ژوئن سال 2022، داده‌های گزارش‌شده از این برنامه نشان داد که این روند همچنان ادامه دارد و پخش استریم یک سوم زمان تماشای تلویزیون را به خود اختصاص داده است. طبق گزارش‌های eMarketer در نوامبر 2022، این رقم به 38.5 درصد افزایش یافت و در نتیجه‌گیری این تحقیق برآورد شده است که تا سال 2024، تعداد مخاطبان حتی بیشتر خواهد شد و به 46.6 میلیون نفر خواهد رسید. به این معنا که بیش از یک سوم کل خانواده‌های ایالات متحده دیگر تمایلی به تماشای تلویزیون برودکست نخواهند داشت.

اگرچه مخاطبان استریم جمعیت بزرگ‌تری از تمام بازدیدهای تلویزیونی را به خود اختصاص داده است، اما باید توجه کرد که بیننده‌ها همچنان از انواع دیگر پخش تلویزیونی استفاده می‍‌کنند؛ در ماه نوامبر، 25.7 درصد بینندگان مخاطب تلویزیون برودکست بودند، در حالی که مخاطبان گیرنده‌های کابلی 31.8 درصد آمار را به خود اختصاص دادند.

شناسایی تغییرات کلیدی و ترندهای نوظهور در پخش به فعالین در صنعت کمک می‌کند تا استراتژی‌های رسانه‌ای خود را تنظیم کنند؛ چه تاکتیک‌هایی به احتمال زیاد منجر به موفقیت خواهد شد و چگونه برای آینده آماده شوند.

دیدگاه ها غیر فعال هستند.